[Epitesz-barkacs] Klikma csendesites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 5., Cs, 23:34:55 CET

Balázs Bámer wrote:

> Örülök neki. Becserepezed a klímát? (-:

Nem, még csak 1-re, annak is csak 1 felületére, ami kicsit nagyobb csak,
mint egy ilyen hódfarkú betoncserép, arra szereltem fel egy cserepet.

> Egyetemen próbálkoztam egy számítógépet csendesíteni. Az első
> lépcsőfok egyszerű volt: pár lapátját kiköpött procihűtőt újra
> cseréltem, de csak csökkent a zaj.

Á, ez tök más téma. Ott belül keletkezik léghang, itt meg felületek
rezegnek. Max a ventinek van léghangja, de az jelentéktelen. Léghang ellen
a levegőáram útjába rakott erőteljesen hangelnyelő akármiket lehet rakni.
Persze, ha a lemezeken is kijön a hang úgy, hogy maguk a lemezek rezegnek,
ott már bejöhet, ha tömeg van ráragasztva.

Vagy, ha van, ami rezgeti az egészet, pl winyó, azt is lehet rugalmasan
felfüggeszteni. Olyat már csináltam régen, és az is bejött, aludni
lehetett fél méterre a működő számítógép mellett. Persze a ventillátor ki
volt irtva belőle, a tápegység hűtőlemezeit kiegészítettem. De az csak egy
486-os volt.