[Epitesz-barkacs] hőelvezetés tömör fémrúddal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 15:26:56 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> első nekifutásból egy rúdra gondoltam, egyik végét melegítem a fenti
> módon,
> de 2méterrel arrébb valahogy szeretném "kivenni" egy 500-600
> celsiusfokosra felmelegíthető hőelnyelővel.

Hőcső (heat pipe). A higanynak 356 fok a forráspontja, lehet, hogy pont jó
ide. :-)

De ha héliummal vagy hidrogénnel van megtöltve, az is jobb, mint pl a réz,
mert ezek molekulái iszonyú mozgékonyak. Vegyész ismerős mesélte, hogy
valami üvegcső hidrogénnel megtöltve, és beledugva az egyik vége lángba,
nagyon hamar elengedi az ember a másik végét.