[Epitesz-barkacs] hőelvezetés tömör fémrúddal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 15:29:18 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> hőcsőben vízgőz helyett pl. higanygőz?
>
> Higany  Hg
> sűrűség13,55
> olvadáspont  -38,8
> forráspont 356,68
>
> mi volna, aminek a forráspontja 500celsius lenne?

Nem kell annyinak lennie légköri nyomáson. Lehet, hogy a higanyé is annyi,
ha a nyomás már nem pici. Valaki mondta is, hogy van valamennyi higany az
archivumában. Szóval ki lehetne próbálni. Csak azt nem tudom, hogy lehetne
megcsinálni, hogy a cső csak részlegesen legyen higannyal megtöltve, de
mégis csak higany legyen benne folyadék meg gőz formájában.