[Epitesz-barkacs] Fw: hőelvezetés tömör fémrúddal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 16:06:19 CET


magus3 wrote:
> azt a kevés hidrogént, ami a csőbe kellene, vízbontással elő tudnám
> állítani
>
> lehet, hogy nem lenne reménytelen? :-)

Hát igen, szerintem nem lenne az. Más kérdés, hogy nincs kizárva, jobb 
lenne nagyobb nyomáson. Persze lehet, hogy ha légköri nyomáson van benne 
tisztán hidrogén, max kevés víz is a technológia miatt, az az üzemi 
hőmérsékleten már nagy nyomású lesz. Másrészt lehet, hogy jobb a nagyobb 
szabad úthossz.

Vagy régebben, vagy ma is, ezt nem tudom, de hogy léteztek hidrogénnel 
hűtött turbogenerátorok, az biztos. A forgórész terében volt a hidrogén. 
Gondolom nem csak a nagyon jó hővezető képesség számított, hanem a nagyon 
kis légellenállás is.

Ha nekem kéne csinálnom, lehet, hogy elmennék valahova, ahol használnak 
technológiai célból hidrogént. Rendes palackokban tárolják, mint az 
oxigént és társait. Legalábbis kintről így néz ki. Pl a tungsramban vannak 
cső alakú kemencék, folyamatosan ég bennük a hidrogén, azokban hevítik fel 
hengerléses kisebb nyújtás előtt a wolfram rudakat. Állandóan menniük 
kell, ezért egy egész rakás hidrogén palack van mögöttük. 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról