[Epitesz-barkacs] Angliában 2017-re kötelező szabvány lesz a passzívház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 17:57:23 CET

vajk fekete wrote:
> ezek olyan szempontbol nem aktivak, hogy nem "mukodtetett"
> futoberendezesek. pont ez a filozofia: olyan hazat csinalni, amiben
> fozol, furdesz, vilagitasz, akar szobabiciklizel, es a klima belul
> marad egy tartomanyon. hozzatartozik az is, hogy _tartomany_ rol van
> szo. tehat ha sut a nap, akkor lehet hogy 23 fok lesz bent, ejjel meg
> lemegy 20-ra, sot ha a kov nap borus, akkor 19-re, max ekkor futesz
> egy kicsit. vagy nem futesz, mert az esti fozes ugyis visszahozza.
>
> nem kuzdesz direkt azon, hogy tarts egy bizonyos homersekletet, hanem
> nagyjabol magatol megvan.

Végülis értem én, de egy nagyon behatárolt fajta életmódról van szó, ami
lehet, hogy egy adott helyen természetes ugyan, de ha belegondolunk, nem
az. Vagyis lehet, hogy egy másik helyen vannak más, megszokott életmódbeli
sajátosságok, amik egész más eredményre vezetnek. Hogy egyet mondjak
mindjárt, vannak, akik vallási vagy más rituális okokból állandóan
rengeteg gyertyát égetnek. A másik meg szeret barkácsolni, eközben mondjuk
folyton hegeszt vagy fémet önt...

De rendben, asszem kb megértettük egymást, nem nagyon érdemes már tovább
hegyezni a cerkát.

Én valszleg nem a passzív ház kitüntető címre fogok ráhajtani, ha tehetem,
hanem valami energiaköltség minimalizálásra, vagy még nem tudom, mi
sikerül. Jó lenne persze általában költség minimalizálásra törekedni. Ezen
felül a komfortérzet lenne fontos.

Ha már komfortérzet. Ha tényleg jó a hőszigetelés, van olyan klíma, ami a
szó szoros értelmében klíma. Nem csak hőfokot állít be kívánság szerint,
hanem pl páratartalmat is, fel is, le is, megvalósítja ezt a
hővisszanyerős szellőztetést is, és nem is tűnik olyan veszett drágának.
Persze ehhez egy egylégterű házikó vagy lakás kéne, különben többet kell
belőle venni. Vagy trükközni kell valamit.