[Epitesz-barkacs] hőelvezetés tömör fémrúddal?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 18:14:03 CET

Andras Suller wrote:

> Lehet tudni, hogy mi lenne ez? Hátha jobb javaslatok születnének.
> Egyébként akkor most tulajdonképpen a hő két méterre való eljuttatása
> a cél? Jól értem?

Bár én nem tudom, de saccolok: egy parabola melegít majd egy valamit
kisebb, néhánytíz cm2-es területen, ott fejlődik úgy 1-2kW-os hő, onnan
kell eljuttatni egy tartályba. Legalábbis korábbi témák alapján ezt
valószínűsítem.

Hogy aztán jobb lenne nem paraboloidot csinálni, hanem vonalfókuszú
parabolaszelvényű tükröt pl táblalemezből, és a fókuszvonalban lehetne
helyből a felmelegítendő közeget szállító, megfelelő abszorbenssel bevont
cső, az más kérdés. Fényes koracél vékony táblalemezt lehet is kapni, de
olcsóbb lemeznek az alufóliával való bevonása is szóba jöhet. Az alakot is
jóval egyszerűbb megcsinálni, valamint a napkövetéssel se kell annyira
foglalkozni, mert jó beállítás esetén napokon, egyes időszakokban heteken
át a csőre esne az összes tükrözött fény napi sok órán át.

De hátha most meg lesz gondolva a dolog. :-)