[Epitesz-barkacs] WC ülőkébe épített mérleg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 8., V, 21:47:20 CET

Auth Gábor wrote:

>   Ezek az olcsó mérlegek olyanok, hogy a felbontása 0,1kg, de a
> pontossága a működési tartományban 0,5kg. Persze a nép azért veszi,
> mert 0,1kg pontossággal írja ki a súlyt, pedig simán lehet, hogy
> másnap reggel a mérlegnek rossz kedve van, ezért mutat fél kilóval
> többet... :)

Szerintem lényegesen rosszabb pontosságúak. Egy másik, az említettnél
kétszer annyiba kerülő mérleg pl nem mutat mást, ha kézbe veszek 2 kilót,
és úgy mérek rá. Valamint jelentősen mást mutat negyedórával később. Már
olyan is volt, hogy fürdés előtt meg után mértem rajta, és utána többet
mutatott lényegesen.

Ezzel az operával az imént próbáltam a következőt:
1,4 kilós rézdarab (sönt). Ráállok enélkül, 143,0. Ezzel a kezemben 144,5.
Aztán újra nélküle, megint 143,0, megint a sönttel a kezemben, megint
144,5, és még párszor egymás után, végig ugyanazt mutatta.

Na ezt nem tudja a másik.
(az 1,5 kilós különbség érthető, hiszen lehet, hogy a 143,0 igazából több
valamivel, de lefelé kerekít, és a másik is lehet valamivel kevesebb, de
fölfelé kerekít. Szóval a 0,1 kilós eltérés logikailag is elfogadható.)

Természetesen a valós abszolút értékről nincs adatom, azt nem tudom
ellenőrizni.