[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 16:50:37 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 10m3 víz  90celsiusnál  delta85 mellett  eleget  tárolna egész télre?
>  ( ha 35celsius alatt hőszivattyúval szedném ki belőle? )

Ha a ház nem nagy, és 15 centi hungarocell meg 3 rétegű ablakok vannak, és
a napkollektor állandóan üzemel, ezzel kihasználva azt, hogy télen is van
napsütés (vákuumcsöves kell!), és a hulladékhő is be van számítva, akkor
akár elég is lehet.

+5...90 fok között van 85 fok, az 10m3-nél 3,5GJ hőről van szó. 200 nappal
számolva önmagában ez csak folyamatos 200W-ra elég, de a fentiekkel
együtt, meg a hidegebb napokra korlátozva, ami sokkal kevesebb, mint 200,
azért lehet, hogy komoly adag hő.
Én amúgy 30m3-rel számolgattam, amikor számolgattam.

Hőszivattyúnál viszont jobbnak tűnik az éjszaki áramra való ráhajtás, és
csak a napi hőmennyiséget tudni eltárolni. Tehát 8 óra betöltés, 16 óra
kivét. Főleg úgy frankó, hogy ma már nem egykupacban adja ki a 8 óra
különmértet az áramszolgáltató. Még nem néztem, mi az ábra napközben, de
ha az is megvolna pár óra, akkor jóval kisebb lehet a tartály. A bojlerek
miatt is jobb, ha van lehetőség napközben is töltekeznie, napközben is van
völgyidőszak.