[Epitesz-barkacs] PP tartaly

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 17., K, 14:20:36 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> de ott, ahol a PP-s tartály van a fényképen, oda a homok vízzel
> megáztatva, oda nem is kellene PP tartály, elegendő lenne
> mezőgazdasági fólia, hogy a víz ne szivárogjon el a homokból
> (meg ne tudjon oldalra sem víz elmozdulni)

Nehogy azt hidd, hogy a vizes homok jó hővezető!

Viszont ez a leásás nem olyan hülyeség. Elsőre a napkollektoros hőbetöltés
elég nagy teljesítményeket igényel, ha a kivét hosszabb idejű, és valami
értelmes teljesítményű. Betölteni csak rövidebb idő alatt lehet sokkal,
részben mert kevesebb a rekkenő hőség, amikor sok és hosszú idejű a
napsütés, részben meg ugye csak nappal süt a nap. :-)

Szóval ezért nem elég, ha csak lyuk van a földbe fúrva, mert kicsi a
hőleadó/hőfelvevő felület, de inkább a hőleadó jelleg a lényeg.

Tehát nincs kizárva, hogy egy még ásható méretű kerek lyukat kell
csinálni, tehát amibe az ember bele tud állni, és csákány-lapát műveletek
lehetségesek normál módon. Ez lehet, hogy másfél-két méter átmérőt is
jelent, de ennek már valszleg van akkora felülete, hogy a szükséges
teljesítmény leadható legyen. Ezt is fogom modellezni RC sorokkal.

Kb úgy nézne ki a dolog, hogy megássa az ember a kerek gödröt, aztán körbe
lehet rakni alul zárt pvc csövekkel, amiknek a belsejébe lenyúlik egy
vékonyabb pvc cső, így meg is van az oda-vissza áramlás lehetősége. Ha
megvan, szépen vissza lehet temetni.

Azért bizarr dolog lenne mondjuk 6-8 méter mélyre leásni 2m átmérőben! :-)
De elvileg nem lehetetlen. Némi biztonsági óvintézkedéseket biztos kéne
tenni akkor is, ha mésztufa vagy mészkő a talaj, és a szellőzésről is kéne
gondoskodni. A fel-le közlekedéshez létra helyett inkább valami csörlő
kéne, ami az anyag felhordását is elvégzi. Nem vagyok biztos benne, hogy
belevágok ilyesmibe. :-) De ezelőtt 30 évvel habozás nélkül megtettem
volna. De hát akkor ki gondolt energetikai problémákra?!