[Epitesz-barkacs] PP tartaly

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 17., K, 14:42:21 CET

vajk fekete wrote:
> a kutasas kulon szakma. egyszer beszelgettem kutaso emberrel. mondta
> hogy az nem legenda, hogy aki lemegy a kutba annak legyen kesz a
> vegrendelete.

Van benne valami. Ugyanakkor érdekes módon pl a barlangászok olyan
helyekre is bepréselik magukat, hogy ki kell fújnia a levegőt, ha át akar
férni. Ők nem szoktak végrendeleteket irogatni. :-)

> vannak 30-40meter mely asott kutak is. azt mondta, akkoranak latszik
> a nyilas alulrol, mint a telihold az egen . . .

Meg tudom érteni, elég barátságtalan lehet odalenn.
Fel is adtam a kósza gondolatot, bár még semmit nem modelleztem. Viszont
találtam egy egész jónak tűnő kútfúrót a neten, amelyik úgy tűnik, képes
száraz kútfúrásra is úgy 15m mélységig olyan helyen, ahol kicsi a hely, és
alacsony is. Tehát pl nálam a pincében is alkalmas az egyik szerkezete. És
tizencenti átmérőjű lyukat tud fúrni. Kérdés, hogy ez mészkőbe is megy-e.
Na ez felcsigázott, szóval most már tényleg fogok modellezni. Ha az jön
ki, hogy a dologgal érdemes foglalkozni, ezeket fel fogom hívni.

(Szerintem kész házban is megcsinálható a móka, nem hinném, hogy a
pincében olyan helyrehozhatatlan felfordulás keletkezne bárhol is.)

Az első számításaim irdatlan eltárolható hőt hoztak ki. Akár 100GJ is
lehetséges, és ha csak a fele visszahozható, az már több a szükségesnél.
Csak győzze az ember napkollektorral! :-) De nem csak napkollektorban
gondolkodom, hanem az esetleges nyári hűtéseknél a kültéri klíma hőjének a
letonoloncolásán is, ami működés esetén meghaladja a 4 kW-ot, akár 4,5kW
is lehet. Ami ugye megy ki a szabadba, tiszta veszteség. Persze erre kevés
szükség lehet, ha a ház maga jól van hőszigetelve. És pont az lenne a
nyári hő eltárolásában a pláne, hogy nem kell direkt fűtési célú
energiához nyúlni.