[Epitesz-barkacs] talajszonda jelleggel

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Feb. 18., Sze, 18:46:24 CET

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2009.02.18. 16:32:50-kor írta:

> Ez pont arrol szol, hogy akkor neki az a negy lyuk az egyszeruen keves es
> kesz. Alulmereteztek.
> Hany meter melyek?
> Van valami adat rola, hogy mekkora teljesitmenyt vett ki belole a haz
> futesere? Pl elotte mennyi gazzal futott?

Józsinak (is) találtam olyan infót, ami könnyebbé tenné az irányvonalat

itt vannak a mérési próba project
http://www.foldenergia.siteset.hu/index.php?m=14099

itt tanulmányok
http://www.foldenergia.siteset.hu/index.php?m=12605

http://www.foldenergia.siteset.hu/index.php?m=13463

15 db talajszondát telepítettünk 2006 júniusában, mely a projekt tárgyát képező iroda fűtési, hűtési és használati meleg víz igényét hivatott ellátni. 9 db Stiebel Eltron Kft. által szállított DN 32 átmérőjű 50 méter hosszúságú, és 6 db a Rehau Kft. által szállított DN32 átmérőjű 100 méter hosszúságú négycsöves talajszondát telepítettünk, ezek közül 12 db talajszondát különböző mélységben hőmérséklet érzékelőkkel szereltünk fel.
~~~~~
A geotermikus gradiens a 2006. 12.15.- i mérési adatsor alapján 0,049 °Cm-1. Emellett a talaj hőáramlási tényezője is nagyban segíti a geotermikus források megismerését. A szondák telepítési helyén, a talajrétegződés alapján 70-80 W/m-es fajlagos hőárammal számolhatunk. [2]

Tehát a 100 méter hosszúságú szondákból kb. 7-8 kW, az 50 méter hosszúságú szondákból kb. 3,5-4 kW teljesítményt tudunk a talajból kinyerni.

Az egy éves időintervallumot felölő mérési eredményeink, és a számítások egyértelműen igazolják, hogy a nyugat-európai átlaghoz képest magasabb geotermikus potenciállal rendelkezünk.