[Epitesz-barkacs] speci villany tarifa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 19., Cs, 20:46:53 CET

Kormos Imre wrote:
> Akkor már csak az lesz a kérdés, hogy találsz-e olyan  "levegő-levegő"
> hőszivattyút (vagy bármilyen hőszivattyút), ami elviseli, hogy ki-be
> kapcsolgatod a hálózaton keresztül.

Nem értem a felvetést. Minden további nélkül lekezelik a problémát. Ha van
rövid idejű áramkimaradás, azt is lekezelik. A visszakapcsolásnál ugye az
a probléma, hogy ha a nyomás alatti kompresszort bekapcsolná a vezérlése,
az nem akarna elindulni. De a leggagyibb is berak ilyenkor valami
jelentős, több perc körüli szünetet, utána simán elindul.

Én pl jó időben, amikor szükségtelenül akarja a programja elindítani a
leolvasztás funkciót, amikor tutira nincs mit leolvasztani, azt szoktam
csinálni, hogy kihúzom a konnektorból pár másodpercre, hogy a tápegység
elkói is kisüljenek, tényleg feszmentessé váljon minden, majd visszadugom,
és 3 perc múlva simán indul úgy, hogy elfelejti a leolvasztást, amit akart
volna csinálni.

Ami veszélyt viszont látok: ha fixen kell bekötve lennie, akkor a nyári
villámlások kicsinálhatják a ketyeréket. Én mindig kihúzok mindent a
konnektorokból, ha jön a villámlás. Ha igénybe venném ezt a módit, akkor
lehet, hogy amíg megnézik (ha megnézik) be lesz fixen kötve, de hogy utána
kihúzhatóvá (és nem kikapcsolhatóvá) teszem, az biztos. El lehet képzelni,
hogy ha van valakinek egy még komolyabb, mondjuk 3 milliós ketyeréje, és
egy közeli villámcsapás kicsinálja, az milyen jóleső érzés lehet, és
mindez csak azért, mert "szabály az szabály". Vajon az áramszolgáltató
megtéríti a kárt? Meglepne.