[Epitesz-barkacs] speci villany tarifa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 19., Cs, 23:44:03 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> sima haztartasi hutoszekrenyben ez hogy van megoldva?
> Resre nyitva felejtett ajto eseten nem fordulhat elo, hogy a
> kiegyenlitodes elott vissza szeretne kapcsolni?

Ott úgy van megoldva, hogy a hőfokszabályozónak jókora hiszterézise van.
Tehát, ha egyszer leállt, akkor a hőérzékelő rész hőmérséklete elért
lefelé egy bizonyos értéket. Mivel elég terjedelmes darab, nem fog pár
másodperc múlva újra felmelegedni annyira, hogy ezt a hiszterézist is
átérje.

Ha meg mondjuk egy hőlégfúvóval vagy pákával erőszakkal kényszerítenéd,
hogy márpedig a kikapcs után 10 másodpercen belül kapcsoljon be, a klixon
fogja megakadályozni a sikertelen indulás miatti leégést. És neki is van
némi hiszterézise, szóval nem fog másodpercenként próbálkozni.

Aztán ki tudja, nincs-e a modernebb hűtőknek valami elektronikája. Pl az
antiforst-osokban simán el tudom képzelni.