[Epitesz-barkacs] Józsinak (is) geotermikus

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 22., V, 17:35:50 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> az az egy baj, hogy a "konduktív hőáram" szakirodalmilag sincs
> kidolgozva,
> (mert mindenki a vízáramlásos
> rendszereket  ) így Józsi sem fog szakirodalmat találni a vízáramlás
> nélküli rendszermodellre

Nem is kell. Én azt csináltam, hogy megkerestem a mészkő paramétereit,
aztán erre alapozva csináltam egy hőtani modellt, aminek megépítettem a
villamos megfelelőjét.

> A geotermikus energiának ez az igénybevétele azonos egy 17,5 km2
> felületre
> merőleges 100 mW/m2 átlagos konduktív hőáram összegzett
> teljesítményével.

Ezért erre szerintem nem lehet hagyatkozni. Van az a rendszer, aminél a
talaj felszínét túrják szét arra számítva, hogy itt is a nyáron felgyűlt
hő férhető hozzá. Hát ez lehet, ezt is lehetne biztos modellezni, én ezt
nem tartom olyan jónak. Előnye, hogy ide nem kell napkollektor, a nap
direkt rásüt a talajra, és lehatol a hő valameddig, amit aztán télen ki
lehet szivattyúzni, viszont a növényzet lehet, hogy megsínyli.

Odáig már eljutottam, hogy a föld mélyén lévő hő nem frissen vagy
megújulóan keletkezik, hanem ez még a föld születése táján létrejött hő,
de az a folyamat, ami által a felszínre jön, iszonyú hosszú. Annyira, hogy
ha a naprendszer még 3 nagyságrenddel tovább létezne, még mindig forró
lenne a föld bévül. Pedig nem csak hővezetéses módi van, hanem van
áramlásos is, meg sugárzásos is az anyagon belül, mégis.