[Epitesz-barkacs] Józsinak (is) geotermikus

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Feb. 23., H, 13:46:06 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.02.22. 16:57:03 +1h-kor írta:

> Na de én nem is erre hajtok, hanem arra, hogy nyári időszakban felfűteni
> egy jókora talajtömböt a ház alatt, és onnan visszanyerni az energia egy
> részét télen. A többi nyilván eláramlik.

a maga módján ez hasonlít az éjszakai áramos villanykályhára, aminél nincs
vízáramlás, csak konduktív hőáramlás

> Már kész van a villamos modell, agyalok azon, hogy hogyan és mit mérjek
> rajta.

pl. függőlegesen egy 1m hosszú U alakú elektromos fűtőtest (ami trafórol akár 12V-ról is
mehetne, így akár 50 celsiusra is lemehetne) Volt és Amper mérhető

koncentrikus körben félméterenként hőfokokat mérni akár óránként

és akkor pl. kiderülne, hogy valóban olyan sebességgel töltődik-e, mint amit
elméleti alapon lehetne