[Epitesz-barkacs] ] Uj gittegylet es kenopenz gyujto!]

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 23., H, 20:41:05 CET

Erdos Zoltan wrote:

> "A hőszivattyús berendezés szerelését, és
> üzembe helyezését az Építéstudományi Egyesület Hőszivattyú
> Szakosztállyal egyeztetett eljárás és műszaki útmutató szerint kell
> elvégezni.
> Csak!!!!!!!!!(KJ) olyan berendezés helyezhető üzembe
> ami szerepel a Szakosztály által készített és kiadott megfelelőségi
> listán.
> Talan megis geppistazni kene!
>
> Ahol EZT a kavazi hatosagi jogkor maszekba
> kisajatitast meglehet tenni...ott nagy baj van......

Sejtettem, hogy nem lesz ez a 20 órás olcsó áram olyan sétagalopp. Hogy
rohadjanak le tövig mind!

Marad a hagyományos icakai áram, és esetleg a napi hőtartály.

> nos?  agyalunk maszekban, vagy lövünk ?

Úgyis háborúsközeli viszonyok vannak itt, inkább agyaljunk. :-)

A hőtárolós témában kijött, hogy ha a hőtároló az igénybevételi ciklusához
képest sokszoros melegedési időállandóval rendelkezik, akkor kültéri
elhelyezés esetén is kinyerhető belőle a beletolt energia elég jelentős
része. Ha belül van elhelyezve, hogy a hulladékhő, ami kijön a
hőszigetelésén, ne veszen kárba, akkor mind hasznosul. Az lesz csak a
követelmény, hogy ha pl 3kW kell a lakás fűtésére, akkor a különmértből
9kW-ot kell tudni kivenni. A tartály nem biztos, hogy akkora kell legyen,
amekkora a 8 óra alatt egyhuzamban kivett energiát kell eltárolja, mert ma
már ugye nappal is van különmért.

Tudja valaki, hogy mikor hány óra szokott lenni kiadva? Tehát a 8 óra kb
milyen darabokból jön össze, és mikor kb? Egy ideig próbálgattam, hogy
ráraktam egy lámpát, de manuálisan nem okés, ezt vagy meg lehet találni
valahol, vagy valaki valami számtech eszközzel letárolja sok napon át...