[Epitesz-barkacs] Józsinak (is) geotermikus

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 23., H, 21:03:01 CET

Erdos Zoltan wrote:
>   de mekkora luk? mert a szivoszal meret sejtesem szerint keves...
>
>   lukkeresztmetszet pro legkobmeter?

Hát pedig szinte szívószál méret elegendő! A víznek iszonyat fajhője van.
Mágusnál számolgattunk ilyesmit. Ha pl hőszivattyúval vízből akarsz
mondjuk 4kW-tal fűteni összesen egy 4-es COP-ú hőszivattyúval, vagyis 3kW
kell jöjjön a vízből, amit mondjuk 6 fokkal hűtesz le, ahhoz 3000W / 4200
Ws/literfok / 6 fok= 0,119 liter/s, azaz 7,14 liter/perc víz kell. Ilyen
tempóban tán még vizelni is lehet. :-) Ha nem, akkor prosztamoluno vagy
mi. :-)