[Epitesz-barkacs] Hazi gleccser

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Feb. 26., Cs, 22:12:04 CET

On 26 Feb 2009 at 22:08, jhidvegi wrote:
> Van egy csatorna nélküli, nem túl meredek háztet~Ndarab. Most, hogy
> hangyányit melegebb van, mint nulla, az itt meggy~nlt hó nem
> lecsusszan, hanem kúszik szép lassan, és kilóg az utolsó cserép
> szélét~Nl úgy 20-25 centire, majd leszakad a kilógó darab, ha már nem
> bírja el magát. És kúszik tovább a fennmaradt rész... :-)
Fölöttünk levő házon van egy alig lejtő bádogfedés. Szerintem
bőven 10 fok alatt lehet a lejtése. Van eresze is, de a hó az
alulról érkező hő hatására táblásodik, áttolódik az eresz fölött
és lekonyul, idővel lepotyog. A sajat teraszukra hullik, így
nincs gond belőle.

Udv

szepygab
http://www.foszakacs.hu