[Epitesz-barkacs] (faszenes) szamovar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 27., P, 18:27:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> kb 22  v  28-as cső lehetne, ebből 2-3db össz keresztmetszete elég
> lenne

28-as biztosan létezik, nemrég vettem a kondorosi úti benedeknél. Valszleg
jóval nagyobb átmérőjű is van.

> ( láttam olyan békebeli fürdőhengert, ahol a 118-as cső helyett  3db
> 60-as cső volt a füstcső párhuzamosan, sokkal jobban melegített )

Hát igen, hiszen ugyanannak a keresztmetszetnek nagyobb lesz a felülete
lényegesen. 3 cső esetén pl gyökháromszoros azaz 73%-os felület növekedés
van. Kérdés, hogy ha füstgázok vannak, nincs-e túlhűtve. Bár fene tudja,
hogy ez káros-e. Azt tudom, hogy a réz még a tömény és elég meleg kénsavat
is nagyon jól bírja. Meg az ezüst is. A koranyag is, de az már jól reagál,
ha áramot is kap. :-) (Így szokták polírozni, bár még van más is a tömény
kénsavban. Rézdrótokkal lógatják be a koracélt a forró fürdőbe.)