[Epitesz-barkacs] nyomáscsökkentő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 03:16:24 CET

Zsolt wrote:

> [...]

Nekem jó sok éve az vált be, hogy nincs nyomáscsökkentő. Mindig tudni
kell, milyen állapotban van a bojler hőkapcsolója, és a fedővédelmi
hőkapcsoló sem árt, ha ellenőrzött. De ha netán mégis mindkettő szar, nem
kapcsol ki, akkor sincs nagy baj, ha fémcsővel van a hideg víz is
odavezetve. Csak fel kell tudni fedezni (naponta kell meleg vizet
használni), hogy ilyen történt.

Ha minden rendben, az az előnye, hogy a keverőcsap előtti nyomás mindig
ugyanakkora lesz, tehát ha bárhol kinyitnak egy másik csapot, nem lesz
jelentős a fürdéskori hőfokváltozás, vagy nem is lesz egyáltalán.

Másrészt azt bátorkodom állítani, hogy a visszacsapó szelep miatti
visszaáramlás megakadályozása és a lefújószelep együttes működése során a
bojlerben jóval nagyobb a nyomás, mint a maximális hálózati víznyomás. Ez
logikus is, mert a max hálózati víznyomáson sem szabad a lefújószelepnek
működnie. Ha meg még nyomáscsökkentő is van a rendszerben, akkor végképp
tök szar lesz a keverékvíz hőfokstabilitása.

Tudom, már ezt kitárgyaltuk korábban, sokan nem értenek velem egyet, de ha
kipróbálná bárki, hogy mennyire más így zuhanyozni pl, hogy rendesen jön a
víz, és nem gáz, hogy valahol kinyitnak egy csapot, más lenne a véleménye.