[Epitesz-barkacs] Viz reduktor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 03:33:17 CET

Tanács Dávid wrote:

> Letezik olyan eszkoz vizre, mint a PB palackok reduktora? Hazi
> hidroforunk van, es a zuhanyzas eleg izgalmas elmeny tud lenni...

Neked is csak azt tudom jószívvel javasolni, hogy a bojler előttről minden
szokványos szir-szart el kell távolítani. Széles nyomástartományban szép
egyenletes meleg víz fog jönni a zuhanyból, még ha hol csak pisil, hol meg
dől a víz, akkor is.

A dolog jól belátható, ha az ember elektromos modellt rajzol hozzá:
betápfesz, utána kétfelé ágazó csövek a zuhanyig ellenállásokkal
modellezve, illetve a nyomáscsökkentők és egyéb kütyük helyére odaképzelve
plusz ellenállásokat, diódákat, stab-IC-t. Evidens, hogy a két ág árama a
legegyszerűbb esetben, amikor csak ellenállások vannak a rendszerban,
akkor lesz állandó arányú.