[Epitesz-barkacs] Fw: Re: tetőtér - hőszigetelés

Finta Róbert fintarob at citromail.hu
2009. Feb. 28., Szo, 11:00:24 CET

    Helló!

>Az alsó kiszellőztetett légrés hova szellőzik? Kültérbe  nyilván
>nem, mert akkor bejönne a hideg. Befelé szellőzhet, de oda meg
>minek? Egyébként nagyjából korrekt.

A kültérbe  kellene neki szellőzni, erről elbeszélgettem a tervezővel, én sem értettem,  miért is jó? Azt mondta, az kell. Már akkor elgondoltam, hogy kihagyom, nem  vezetem be a hideget.

>Én most ezt nem tapasztaltam. A 25 évvel  ezelőtti ásványgyapot
>piszok dolog volt. Ma az is jobb, de az uveggyapot  puhabb, nem
>ereztem porzosnak, viszketosnek.

Vszínű üveggyapot  mellett maradok, de mindenképp a kültér felé is le akarom zárni a leírásod  alapján, mert a felső, ill. a 2 oldalsó kis teret padlástérnek szertném  használni.
> [...]
>felől páraáteresztő. Ez nyugodtan ráfekhet a hőszigetelésre,
>hoszen azért páraáteresztő, hogy ne rekedjen meg alatta a pára.
>Jó középáras páraáteresztő fóliái vanna a Klöbernek, elég sokfelé

A függőleges  falnál is belül a gipszkarton mögött párazáró hőtükrös fólia kell ugye? A külső  oldalán páraáteresztő? A tervező a függőleges 1m-es falnál páraáteresztőt írt,  szálas hőszigetelőt, majd kívülre nikecellt.

> [...]
>fal, mennyzet - van.) Gondolom a külső fóliánál eleve hőtükrösben
>gondolkodsz, hogy csökkentsd a nyári melegedést. Mivel a
>páraáteresztő, hőtükrös fólia baromi drága, én inkább két réteg
>fóliát tettem fel, két átszellőzetett légréssel. Az alsó egy
>páraáteresztő réteg, ami fekszik az ásványgyapoton. Fölötte
>légrés, fölötte a tükrös fólia, fölötte légrés, majd a
>cserepezés. Nyáron még nem laktunk alatta, de építési területként
>egész kellemes hőmérséklet volt a tető alatt, hőszigetetlés
A külső hőtükrös fóliád ezek szerint párazáró. Gondolom bontatlan tető  esetén nehezebb kivitelezni a 2 réteg fóliát. Mérsékelten páraáteresztő hőtükrös fóliához nem találtam árat.  :(

>Van egy kátránypapír réteged, ami párazárónak tekintendő.
>Ráadásul fekete, pedig nem is napkollektornak szántad.
>Ez _alatt_  kell egy átszellőztetés. Egyrészt, hogy kivigye a
>bentről mégiscsak oda  kerülő párát, másrészt, hogy ne rekedjen
>meg a papír alatt a hőség, mert  különben nem győzöd beklímázni a
>tetőteret, és örömet szerezni az  áramszolgáltatónak :-(

Hagyok 25-30mm légrést a bitumenpapír, tetőléc  alatt, hőtükrös fólia - gondolom ennek úgy van értelme, ha a teljes belső  felületet lefóliázom, nem csak a tetőrér lakott terének felületén, majd 25-30mm  légérés és páraáteresztő fólia,  hőszigetelés.

Robi