[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 1., Cs, 18:08:16 CET

Balázs Bámer wrote:

> Na ez akkor kell, amikor kint kb. ugyanolyan hideg van, netán
> melegebb, mint benn.

Hm. Ekkor mit kell tenni? Ablakot nyitni, és beengedni a meleget. :-))

> Amúgy nekem is kiviszi a fejem a huzat. Amúgy
> ilyenkor hősugárzó nélkül a kéményajtóban is hosszasan kell tüzelni,
> és nem szabad azonnal csúcsrajáratni.

Azért nem értem, bevallom, mert ha a kémény megtelik melegebb akármivel,
főleg, ha az gőzt is tartalmaz, akkor azonnal nagynak kéne lennie a
huzatnak. Persze csak akkor, ha az a kémény nem pár méter magasan van
csak, szóval van kellő magasság a nagy nyomáskülönbséghez. Nem alacsony az
a kémény, amiről szó van?

> Leggonoszabb az volt még a
> kísérletek előtt, hogy frankón befűtöttem a tisztítóajtóban, eszetlen
> huzat volt, beröffentettem a kályhát, minden OK. Kimegyek, kémény
> vígan füstöl. Ám csak ennyi tartalék volt a rendszerben, visszatérve
> már minden csupa füst volt, de vastagon, mert azonnal rendesen akartam
> fűteni.

Akkor ez ugye egy olyan cserépkályha, ami igyexik a lehető legtöbb hőt
kivonni az égéstermékből? Lehet, hogy annak a szomszédomnak, akinek a
kéményéből mindig lefelé száll a füst, ugyanilyen égéstermék túlhűtős
cserépkályhája van? Még sosem jártam náluk. Csak az a baj, hogy
akármennyit is fűt, akkor is mindig lefelé száll a kéményből a füst.