[Epitesz-barkacs] kazántűztér kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 16:44:40 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a tűzzel találkozó kb 3m2 -es felületen mennyit tudna a levegőnek
> átadni?
>
> mekkora légvezeték keresztmetszet kellene ennek a fölforrósodott
> levegőnek a továbbításához?

A levegő fajhője kb 1kJ/kgfok. A melegebb levegő fajsúlya meg kb 1kg/m3,
szóval nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy kb 1kJ/m3 a levegő
fajhője.

Na most, ha a kazán teljesítménye mondjuk (has szám) 10kW, és nem olyan
levegőt akarsz kapni, ami meg tud gyújtani ezt-azt, szóval nem 500
fokosat, hanem mondjuk 20-->70 fokra melegíted csak, tehát 50-nel följebb,
akkor a
légáram = 10kW / (1kWs/m3fok * 50fok) = 0,2 m2/s kell legyen kb.
Szóval huzatos lesz a dolog, de működhet.

Azt nem tudom, mekkora csövek milyen hosszon, meg mekkora ventillátor kell
ehhez a huzathoz.