[Epitesz-barkacs] Homennyiseg meres

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jan. 2., P, 17:20:41 CET

jhidvegi wrote:

> Tévedés, ez is nagyon hamar fel fogja venni az üzemi hőfokot. Ha meg
> nem, hát addig a betáplált teljesítmény jó nagy lesz. Ha helyiség
> hőfolyamatairól van szó, nincs probléma, mert a szabályozókörben az
> egészet figyelembe lehet venni.

> Szerintem felesleges. Gondolom a hőcserélő előtte van, és annak a
> teljesítményére vagy kíváncsi.

Nem teljesen érted mit akarok...
Van egy folyadékfűtő ketyere amiben van x kW fűtés meg egy szivattyú, van
egy előremenő meg visszatérő csatlakozási pontja, és kész. Tulajdonképpen
elektromos kazán, semmi más nincs benne.

'Hőcserélő' alatt most az erre köthető bármit értek, radiátor, autóhűtő,
fancoil, akármi. A készülékkel meg lehetne mérni hogy ez az ismeretlen
eszköz milyen hőleadásra képes különféle hőfokokon.

Namost, egy autó fűtőradiátor és egy 20 tagos öntöttvas radiátor között
azért jócskán van hőtehetetlenségbeli eltérés, 7kW-tól másodpercek alatt nem
melegszik fel az üzemi hőfokra az tuti, legfeljebb óriási térfogatáram
mellett ha van hozzá mondjuk 100 liter víz már előre melegítve.

> Ez utóbbi nem okés. A kútvíz sem tud úgy elnyelni energiát, hogy ne
> változzon a hőmérséklete. Mert, ha igen, akkor ott van eláramlás, és
> máris semmit nem tudsz róla. Pontosabban azt lehet tudni, hogy ha

Változik a hőmérséklete, persze, de nem mindegy hogy mennyit. Azt tudhatom
meg, hogy mondjuk 3kW teljesítményt elnyel-e úgy hogy csak 20 fokra
melegszik fel, vagy csak akkor ha felmelegszik 40 fokra. Ebből pl. kiderülne
hogy nyáron alkalmas-e klimatizálásra vagy nem.

> kikapcsolod, megint egy adott idő alatt lehül (le lehet mérni a
> melegedés és a hűlés időbeli lefolyását), ebből ki lehet számítani a
> kútvíz cserélődési sebességét. De ennek semmi köze az iménti ketyeréhez,
> ahol be- és kimeneti hőmérsékletet lehet mérni.

Miért?
7kW-os 3 fázisú merülőforraló némi extrával. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))