[Epitesz-barkacs] parasodas 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 20:32:32 CET

Balázs Bámer wrote:

> Gyártó szerint nedves ruhára kell tenni pár órára, ekkor 95%-ot kell
> mutasson.

Aha. Szóval csak rátenni?
Van az a harmatponti hőmérsékletmérési mód, hogy a hőmérő (mondjuk
higanyos) végét nedves vattába vagy ilyesmibe csomagoljuk, és enyhe
légáramba helyezzük...

A fentit talán úgy lehetne inkább elfogadni, hogy valami kis ketrecfélébe
lenne rakva az érzékelő, és nedves rongyba van az egész csomagolva.
Hétszentség, hogy belül 100% lesz a páratartalom. Ha csak vizes rongyra
teszed, akkor a légáram sokat ronthat a pontosságon.

> Pár óra. Most úgy 3 órával a szellőztetés után is csak 60%. Csorgás
> csak éjszaka lesz.

Akkor a megoldás: elég sokat igyál este, hogy fel kelljen kelni pisilni.
Ekkor csinálsz egy szellőztetést. A csorgás így átirányul hozzád a wc-be.
:-)

> Nappal még azt is megfigyelhettem, hogy a párásodás
> megfordítható folyamat (-:

:-)) Még szerencse, különben felhők se lennének sosem. :-)) Szóval
aszondod, hogy nappal elpárolog az ablakról? Akkor tényleg lehet, hogy
éjszakára valamivel kint le kéne zárni az ablakot. Tényleg működne akár
egy zsalugáter vagy redőny is.

> A külső üveg lehet a megoldás. Van is rá ötletem:
> http://www.bamer.hu/haz/ablak/ablak3reteg.png
> üvegesek ha pontos méretű 3 mm-es lapokat vágnak, én vágatok kis
> léceket a befogáshoz, saját technológiájukkal be tudják tenni. Ez
> azért jó, mert nálam szebben szilikonoznak (-:

Végülis igen. Bár asszem ilyen profil esetén veszélyes, ha csak
szilikonozva van. A léceket más módon is kéne rögzíteni. Oldalt is ilyen
ferde a keret ezen része?

Meg lehet úgy is csinálni, hogy akár levehetősre. Megeshet, hogy néha a
köztes részt meg kell tudni pucolni.

Ez az argonos dolog meg szerintem elég nagy kamu. Azaz még az is lehet,
hogy azt töltöttek be, de hogy az sokáig ott is marad, abban erősen
kételkedek. Viszont, ha lenne betöltő meg kiömlőnyílás, amit le lehet
zárni, akkor utólag lehet vele vacakolni tél elején pl. Egy palack argon
örök időkig elég lenne. :-) Amúgy meg lehet, hogy jó a levegő is, csak 2
ilyen üvegpár legyen egymás után, és messze jobb lesz, mint az 1 db
16mm-es argonréteg. Szerintem lesz az energia még olyan drága, hogy megéri
ez is.