[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 3., Szo, 14:17:36 CET

vajk fekete wrote:
> de a gyorsabb aramlas eseten nagyobb a cso ellenallasa, tehat tovabb
> csokken a nyomas.

Ez nem találgatás kérdése szerintem. Van a cső ellenállása, biztos
teljesen adott, hogy mekkora áramláshoz mekkora nyomásesés tartozik. Ha
normál az üzem, akkor a fogyasztó oldalán több, mint 50 bar a nyomás!
Tehát van ott még tartalék biztos. A cső akkor lenne maxra kihasználva, ha
a szükséges mennyiség légköri nyomásra érkezne. :-)

Nem tudom, mekkora a betáp nyomás, de költségkímélési okokból felteszem,
hogy nem 200 bar. :-) Inkább a vonalon több kompresszort is beraknak.