[Epitesz-barkacs] cserepkalyha

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jan. 3., Szo, 20:49:45 CET

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2009.01.03. 19:20:27 +1h-kor írta:

> [...]

találtam rá vonatkozó leírást, ami tartalmaz érdekes dolgokat is

http://www.kandallok.net/kandallo-6.html

Gáztüzelésű cserépkályha

Mostanában újra kezd teret hódítani a gáztüzelésű cserépkályha. Sokan gondolkodnak, hogy építsenek-e ilyen tüzelésu cserépkályhát. Meg kell említeni, hogy egy gáztüzelésu cserépkályhával jelentős gázmegtakarítás érhető el. Viszont a gáztüzelésű cserépkályha építésére már szigorúbb előírások vonatkoznak, mint a hagyományos vegyes vagy fa fűtésű változataira.
Itt megpróbálom sorba szedni, hogy mik szükségesek pontosan hozzá.

-Kémény vizsgálata: Itt meg kell nézetni a kéményt, hogy alkalmas-e gáztüzelésu cserépkályha égéstermékeinek az elvezetésére. Gázművek és a kéményseprő vállalat engedélye szükséges. Amennyiben nem alkalmas, akkor valószínű, hogy béleltetni kell a kéményt. Ne higgyük azt, hogy ha már van a kéménybe bekötve más tüzelőberendezés, akkor automatikusan alkalmas gáztüzelésű cserépkályha üzemeltetésére is. Ugyanis régen más előírások voltak. Ami régen megépült, azt még sok helyen hagyják üzemelni, de az új berendezésekre már nem adnak engedélyt a régi műszaki feltételek alapján.

-Statikai vizsgálat: Erre abban az esetben van szükség, ha a gáztüzelésű cserépkályha emeletre, pince fölé, stb épül.

-Cserépkályha gázégő beszerzése: Itt feltétlenül egyeztetni kell a gyártóval, hogy a gázégő mekkora teljesítményű és mekkora m2 futofelületű kályhához ajánlott. Azt is tisztázni kell a gyártóval, hogy az égőt milyen járatrendszerű cserépkályhába szabad csak beépíteni.

-Gázterv készítése: Az épülendő gáztüzelésű cserépkályhára gáztervet kell készíttetni. Ennek hiányában nem fogja a gázművek átvenni a cserépkályhát.

-Cserépkályha megépítése: Csak szakképesítéssel rendelkező szakemberrel építtessük meg a kályhát. Előre tisztázzuk vele, hogy erről a kályháról szükségünk van egy műbizonylatra, amiben ő kijelenti, hogy a cserépkályha xyz járatrendszerrel épült és gáztüzelésre alkalmas. Ez is szükséges a gáztüzelésű cserépkályha átvételéhez. Ha a kályhás azt mondja, hogy ö ilyet nem ad ki, akkor zavarjuk el. Azzal tisztában kell lenni, hogy egy ilyen műbizonylat kiállítása nagy felelőséget von maga után, amiből az is következik, hogy nem olyan áron építenek egy ilyen kályhát, mint egy hagyományos futésűt.

Na amikor ezek a dolgok megvannak, akkor kell kihívni a gázműveket, hogy vegye át a cserépkályhát.

Az oldalon leírtak tájékoztató jellegűek, az építés előtt mindenféleképpen érdeklődjön utána személyesen is.