[Epitesz-barkacs] cserepkalyha

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 00:54:51 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Miért? Viszonyítás kérdése csak. A konvektornál biztos jobb
> hatásfokú.

Na de nem a konvektor az általános! Egy sima cirkónál is rosszabb
szerintem. Amúgy még a konvektorban se lennék biztos. Ott se valami forró
az égéstermék, mert - persze beépítéstől függően - hosszabb-rövidebb távon
szemben áramlik az égéstermék a bejövő levegővel. És a hatásfok attól
függ, hogy milyen az égéstermék hőmérséklete, ha nem túl nagy a
légfelesleg.

A cserépkályhánál elég nagy gáz, ha túl lehül az égéstermék. Mintha láttam
volna már jégcsapot lógni konvektor kijáratánál. Attól még műxik. Ha a
kéményben történik kondenzáció, akkor az elég gáz. Ha meg nem, akkor mitől
jó a hatásfok?