[Epitesz-barkacs] parasodas 3

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jan. 4., V, 11:52:05 CET

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2009.01.04. 10:31:40 +1h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Persze, először csak egy lesz. Hungarocell nem játszik, mert most
> nappal is -5 fok van, és párásodik. Páratartalom 60%, ez mégsem extrém
> magas, sőt, egészséges. Ezt tudnia kell kezelni.

viszont a  jégvirágos változatos motívum ki fog maradni az életedből

http://archivum.epiteszforum.hu/muhely_utopia.php?muid=238
Bizonyára mindenki látott már magazin címoldalán neobarokk házat napkollektorral, klímával, amihez már csak a napelemes kertitörpe hiányzik.

Huszti István építészmérnök

 majd később: http://archivum.epiteszforum.hu/holmi_detailed.php?mhmid=3859

A vas és acél országa után a szolárenergia országa lettünk - vagyis DEHOGY. Az utóbbi időben szomorúan konstatáltam ugyanis, hogy szinte minden energiamegtakarító program - amúgy is szimbolikus - támogatását megvonták. Így lassan reménytelennek látom azt az ideát, hogy egy épületet optimálisan minimális energiaigényű házzá próbáljunk formálni, annak tervezett élettartamára vetítve tudatosan megtervezni.

Egyik áruházunkban felfedeztem a napelemes kertitörpét! Mikor a hőtechnikával kapcsolatban írt cikkemben felvetettem ezt a víziót, nem gondoltam volna, hogy energiapolitikánk valós elemévé válik.

A csúcstechnika mellé változatos dizájn is párosul. Választani lehet lámpát tartó szőrös nyúl és napraforgótányérban ülő törpe között is. Valamennyi szolárenergiás lámpával működik. Belegondoltam, hogy téli estéken, mikor kint -20 fok van Celsiusban, többé nem kell törődnöm a gázszámlával, mikor a jégvirágos ablakon keresztül meghatódva nézem a kis pislákoló bányászlámpákat a kertben, amik napközben, mint szorgos méhecskék magukba gyűjtötték a napenergiát, és éjszakánként a jobb jövő irányfényét adják.