[Epitesz-barkacs] födél-téglákból, orr nélkül?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 19:03:36 CET

On 4 Jan 2009 at 18:22, Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a 4. képnél    a "herrnhuter" mit jelenthet?
Herrnhut, szász településre utal. Valószínüleg onnan terjedt el
ez a kályhatípus.

> a 4. képen  "w" jellel mi a fene van? (tiszítónyílás?)
Szerintem az egyszerűen átmenő, csőszerű nyílás a kályhán. Növeli
a hőátadó felületet. Még a melegíteni való ebédet is oda lehetett
állítani. Nekünk az egykori cserépkályhánkon csak egy fülkefélét
csempéztek ilyen célra.

üdv

szepygab