[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 5., H, 11:51:45 CET
Hofferek Attila wrote:
> jhidvegi írta:
>> Sajnos ez van. Azért érdekelne (hátha többeknek van külföldi
>> tapasztalatuk) mi az ábra jobb helyeken? Részben sorompóilag,
>> időzítésileg, részben a baleseti statisztikákat illetően.
>
> Balatonon amiota en oda jarok a mi kornyekunkon korrektul mukodik a
> fenysorompo, es nem volt baleset, sem autos, sem gyalogosbaleset,
> pedig nyaranta igen nagy forgalmu nalunk az atkelo a kikoto elott.
Na persze, azért nem jellemző szerintem, hogy a magyar vasúti
kereszteződésekben rendre halnak az emberek. Rengeteg van belőlük, és
óriási az átkelő autók száma per nap is. És néha történik valami, máris
hír, de az arányokat nem érzékeljük.
Azért az eredeti kérdésre igazán Vajk adott választ. Kérdés, hogy mennyire
jellemző a nagysebességű vasutaknál a szintbelileg szétbontott
kereszteződés. Vajon egy kis falu mellett elhaladó vasút esetén van-e
valami szitbeli átkelő, amit hasonló fénysorompó vagy ilyesmi véd? És ott
milyen gyakoriak a balesetek?
És mégegy: a nagysebességű vasutak jól megközelíthetők pl az erdőkben,
szántóföldeken? Ott is jellemző a vasutak dobálása? Mert azért egy
160-250-nel menő szerelvény elé vagy az oldalának dobott kődarab nem
ugyanolyan hatású, mint egy 80-nal menőnél.
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról