[Epitesz-barkacs] gaz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 5., H, 17:33:13 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ezt tiszteletben is tartom mindaddig, amíg megvezetéstanná,
> parasztvakítástanná nem lép át

Na de hol lép át? Mi van mostanában? Bulvár a köbön! A tényeket tök
figyelmen kívül hagyják, csak huhogás van ezerrel.

> egyre inkább az alakul ki, hogy gázállapotban küldik a szárazföldi
> csövekben

Mivel a betáp bő 100 bar, így nekem az jön le, hogy inkább folyadék az.
(Főleg ilyen kutya hidegben, simán el tudom képzelni, hogy még 50 baron is
folyadék.)

> ha viszont gázállapot van, akkor az átküldött térfogatáram
> nyomásfüggő,

NEM! Hát erről gagyogtam! Ha beküldesz a csőbe mondjuk csak 50 bart, az
akár állhat is, áramolhat lassan is, meg akár gyorsan is.

> azaz kisebb nyomáson megy a betáp, akkor kitermeléskor is
> kisebb anyag ( teljesítmény ) tud átjönni,

Az igaz, hogy kevesebb tud kijönni, de nem jön ki feltétlenül kevesebb.
Tehát ha nincs a képessége határig kihasználva, akkor jöhet ugyanannyi is.
Mint ahogy jött is!

> pl. a pb palackom gázállapotú állapotát tekintve gázvezetéknek,
> ürüléskor
> ha a legvégén csak egy gyufalángnyi jön a "betáphoz", ezt a semmit
> hiába próbálom kompresszorral kiszívatni

Ezért kell hozzá tenni, hogy bizonyos határok között. Na de sem az 50 bar,
sem a 45 bar nem gyufányi.

Szóval be kéne látnunk, hogy laikusok vagyunk, és nemhogy a rendszert nem
ismerjük, tehát a hálózatot, a készülékeit, berendezéseit, de még azt se
tudjuk, hogy hol van folyadék és hol gázállapotban, mik a technikai
megoldások, mik a szokások! Tök a levegőbe dumálunk, kivéve, ha valakinek
sikerül valami autentikus infóhoz jutnia, amit sikerül megérteni is.