[Epitesz-barkacs] gaz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 5., H, 22:10:22 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nyomáscsökkentő mellett is van érdekesség:

Jó, de te most PB-ről írtál. Annál vannak érdekességek. Én pl már
csináltam olyat, hogy a majdnem kifogyott palackból fejreállítva üvegbe
kiengedtem a tartalmát, mert úgy éreztem, hogy az víz, átvertek.

Tényleg kijött folyadék, és úgy is maradt, de az valszleg bután lehetett.
A bután valami nulla körüli (+ vagy - 3 fokkal valamerre) forr légköri
nyomáson, szóval stabilan elvan egy üveg alján, de elég gyorsan fogy,
párolog. Kézhőtől meg forr.

De ez csak annyiban kapcsolódik a témához, hogy ez is gáz, az is gáz. :-)