[Epitesz-barkacs] parasodas 4

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 23:52:57 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem az igazi csak jövő télen lesz mérhető, bár már olvastam
> olyat is, aki 3 évre tette a kiszáradást :-(

Szerintem ez erős túlzás. Ha lenne páratartalommérőd, magad is láthatnád,
mikor mennyi, és hogy beáll-e valami állandósultnak tekinthető állapot.

Nekem is volt szerencsém kotnyeleskedni egy ilyen kiszárító akcióban. Nem
lakottan felnyomtam maxra a cirkót, és ventillátorokat állítottam be. Néha
odamentem feltörölni az ablakok párkányáról a vizet és kicserélni a
levegőt. Ezzel a módszerrel kb 3 hét alatt szűnt meg a magas páratartalom.

Szerintem van, aki ezt ki tudja kb számolni. Azok a falak, amik nagyon
nagyon jól vezetik a nedvességet, nem olyan sokáig száradnak. Aminél én
ott voltam, az mészkő volt. Szerintem az ytong is hasonló.

Persze lakottan nem lehet felnyomni 30 vagy 35 fokra a hőmérsékletet (már
nem emléxem, mi volt, de tök szauna), viszont most elég száraz levegő van
kint.