[Epitesz-barkacs] naptűzhely

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 7., Sze, 22:08:59 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Ha még tökéletesebbet, akkor polírozás után galvanizáltasd be
> fényes krómmal. HJózsi biztos tud tippet adni, hol képesek ekkora
> felületű tárgyat bevonni.

Olyat talán tudok, de olyat, ami alumíniumra tud krómozni, olyat asszem
nem tudok. :-) A fényeskróm alá először rezet, aztán asszem nikkelt
szoktak rakni, és aztán jön a fényeskróm. Direkt alura keménykrómot tudnak
ugyan rakni, de olyat se tudok. Amúgy az bazi áramot igényelne,
30-50A/dm2. :-)

> Ha legtökéletesebbet akarsz, csináltasd meg a parabolát
> rozsdamentes acélból, és azt fényesítsd ki :-))

Az se rossz. Olyan helyet viszont csípőből tudok, akik rozsdamentest
tudnak elektropolírozni tükrösre, akár ilyen marha nagy felületet is.
(Nemrég csináltam oda egy 5kA-es áramforrást.) Ez egy kisebb áramsűrűségű
technológia, és asszem nem is nagyon drága a polírozás maga. Viszont a
rozsdamentes parabola biztos nem lenne olcsó.

De most miről lenne szó? Napfény begyűjtésről, vagy valami forró cső
hősugarának az elirányításáról? Mert az utóbbihoz nem kell olyan nagyon
fényesnek lennie az alunak. (Sokkal nagyobb a hősugár hullámhossza, mint a
napfény érdemi részéé.)