[Epitesz-barkacs] parasodas 5

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 7., Sze, 23:52:18 CET

vajk fekete wrote:
> viszont a multkor neztem pont utanna, hogy amuanyagok hovezetese
> legalabb 1000szer (nem vicc, nem tulzas, tenyleg ennyi) szarabb, mint
> az aluminiume!
>
> Tehat a 0.4-es alulemez helyett ha 0.004-es muanyagfoliat teszel, meg
> akkor is 10szeres felulet kell.

Szerintem nem jól gondolkodsz most a témáról.

Számszerűen: az alu hővezetési tényezője valami 230 W/mK. Tehát egy 1m2-es
1mm vastag alufólia hővezető képessége 230 kW/m2K. Ha ehelyett egy 0,2
mm-es ezerszer rosszabb hővezetésű műanyag fólia kerül, akkor
5/1000-szeres értéket kapunk, tehát 1,15 kW/m2fok. Ez még mindig rohadt
jó.

A dolog lényege, hogy ezekben a levegő-levegő hőcserélőkben a hőfokesés
nem a lemezben keletkezik, hanem a levegő-lemez átmenetben, a túloldalon
meg ugyanígy a lemez-levegő átmenetben. Tehát szinte mindegy, miből van,
talán még a 0,2mm vastag hungarocell vagy poliuretán habbal is működne.
:-)