[Epitesz-barkacs] drótos telefonról SMS küldése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 8., Cs, 11:26:10 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy budapesti drótos telefonról egy 30-as mobilszámra kellene
> küldenem SMS-t, de eddigi életemből ez kimaradt.
>
> ha megy, akkor hogyan?

először is kell lennie egy olyan telefonnak, ami képes sms-re.
Utána be kell jelentkezni vele a (feltehetően) T-com sms központjába. (nem
tudom, hogy a többi vezetékes telefonszolgáltatónak van-e ilyen
szolgáltatása.) Ennek a részletei le vannak írva a készülék használati
utasításában, illetve a T-com honlapján is biztos megvan, ami nem
készülékfüggő infó. Ha már be van írva valami nemtommilyen szám (asszem
gateway számnak hívják) a ketyerébe, utána csak küldeni kell egy sms-t egy
megadott számra ezzel a szöveggel, hogy "bejelent". Visszajön valami sms
az sms-központtól, hogy rendben van a dolog.

Innentől működik oda-vissza. És már nem csak a 30-asra, hanem a 20-asra és
talán már a 70-esre is. (Nem használom egy ideje erre, amióta rákaptam a
mobilra.)

Ki is lehet jelentkezni úgy, hogy ugyanoda azt a szöveget kell küldeni,
hogy "kijelent". Ekkor a vezetékes számra kapott sms-eket az sms központ
felolvassa. Sokszor persze ez tök érthetetlen, nem kezeli a szmájlikat meg
rövidítéseket se hosszabbítja ki, az ékezetlen betűket annak is ejti...
szóval nem valami frankó. Ja, ez (tehát a hang formájában történő fogadás)
megy minden telefonra, ami t-com. Akkor is, ha nem sms-képes a készülék.