[Epitesz-barkacs] mágnese tér a lakástól

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 10., Szo, 20:07:55 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 3 db 20kV-os vezeték megy tőlem 50 méterre (a trafóhoz)
> 50Hz -es,

Pont azért, mert az 3 fázisú, ezért szinte semmi nem jut hozzád. A három
kanóc áramának mágneses tere kiegyenlíti egymást, csak közelről nem.
Másrészt azért használnak nagyfeszt, hogy kisebb lehessen az áram,
vékonyabb lehessen a derót.

> 2) egy 50Hz-re méretezett rezonátortekercshez a vevőantennát a
> "forrással" párhuzamosan, vízszintesen helyezzem el?

Szerintem sehogy. Ha meg mégis akarsz kísérletezni, akkor használj olyan
antennát, ami megfelel a ferritantennának, csak itt nem ferritrudat
érdemes használni, hanem lemezelt vasat. De csak mérési célból lesz jó,
energianyerésre ez sem. Főleg nem 3f vezetékből 50 méterről.

A vasat rajta a tekerccsel a vezetékre merőlegesen kell elhelyezni. Úgy,
hogy a vezeték körül elképzelt kör érintője irányába essen.