[Epitesz-barkacs] doboz futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 11., V, 15:03:08 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Mivel lehet a legegyszerűbben megcsinálni a doboz fűtését?

Én natúr beraknék egy ellenállást. Ha a leghidegebb van, akkor legyen ott
az a hőfok, aminé már hajlandó működni, ha melegebb van, ott is melegebb
van, nem probléma.

> Létezik valami olyan PTC fűtőtest, ami önszabályzó módon tartana
> egy 5-10 fokot a dobozon belül?

A PT-kre az a jellemző, hogy egy elég szűk hőfoktartományban változik az
ellenállásuk akár több nagyságrendet. Tehát nem olyanok szoktak lenni,
mint az NT-k, amiknek jól el van húzva ez a tartomány.

De érzékelőnek vagy vele sorbakötött ellenállással együtt jó lehet egy
ilyen. Csak nem tudom, van-e olyan, ami nem forrón változtatja az
ellenállását drasztikusan.