[Epitesz-barkacs] vezetek kereses

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Jan. 13., K, 13:29:07 CET

Találtam egy egyszerűbb szerkezetről pár szabadalmi leírást (Zircon
Multiscanner Pro):

http://www.pat2pdf.org/patents/pat4464622.pdf

http://www.pat2pdf.org/patents/pat5352974.pdf

http://www.pat2pdf.org/patents/pat5619128.pdf

Igaz, hogy angolul van, de a kapcsrajzok és az ábrák nemzetköziek :-)

A rövid működése: Van három lemez egymás mellett, a középső nagyobb és két
kisebb szélső. Egy oszcillátorról járatnak egy iker monostabilt és ezek a
lemezek a kapacitások hozzá. Az egyik fél a középsőre megy, a másik a két
szélsőre és a kimenő impulzusokból mér valahogy kapacitást. A fázist meg úgy
detektálja, hogy a kapacitás jelen megjelenik az 50-60 Hz zavar, azt jelzi.

Van a rajzon egy kis turpisság szerintem, oda nem NOR, hanem XOR kapu kell,
ha kapacitáskülönbséget akar mérni, ahogy írja.

Palasik Sándor