[Epitesz-barkacs] anyagok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 14., Sze, 16:15:48 CET

Sziasztok,

Agyalok ezen a klíma burkolatok rezgésmentesítésén. A hangszórómágneseket
is ezért kérdeztem, meg már korábban is volt róla szó.

A hangszórómágnesek átmenetileg jó megoldásnak tűnnek, és ez már meg is
lesz valszleg. De most gondolatilag tovább akartam lépni.

Korábban ólomlemezre gondoltam, de utánamenve az áraknak villámgyorsan
letettem róla :) A megfelelő lemezek rezgésmentesítésére felpakolt
ólomlemezek ára ráközelít a klíma árára.
A vaslemez csak harmada, de azt is sokallom erre a célra, ráadásul az
rozsdásodik, tehát jól le kéne festeni.

Most azon filózok, hogy milyen más, akár téglaszerű vagy cserépszerű anyag
jöhet szóba. Végülis nincs vele szemben különösebb kritérium, csak hogy
nehéz legyen kissé, tehát nem fa vagy ilyesmi, valamint hogy nagyobb sík
darabok is létezzenek. Pl 20x40 centi már jó lehet. Beton járdalap túlzás
már. :-)

Szóval milyen időjárásálló anyag van, ami mondjuk nem vastagabb, mint 2
centi, sík, és vagy ez a fenti méret kb, vagy ekkorára darabolható. A
rezgéstől nem kéne összetörnie. Valszleg mindössze 1 max 2 helyen fogom
úgy-ahogy rögzíteni, de csak azért, hogy ne az alatta lévő pl fugaszil
legyen kárhoztatva arra, hogy a súlyát hordozza. Annak csak az legyen a
szerepe, hogy az alatta lévő rezgő lemezt hozzátapassza ehhez a tömeghez.

Milyen anyagokat javasolnátok, amik ára nem a csillagos ég? Pl járólap
biztosan drága.

Van olyan cserép, aminek ekörüli a mérete és sík nagyjából? Egyéb, készen
kapható építőanyag? Ha a gipszkarton bírná a nedvességet, az pl egész jó
lenne, de tudtommal nem bírja. Hasonló valami, ami bírja?