[Epitesz-barkacs] passziv tuzolto kapszula

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 15., Cs, 16:38:52 CET

Balázs Bámer wrote:

> Elnézést, ha valaki kétszer kapja, szerintem kegyetlen jó ötlet:
> http://www.bonpet.hu/

Ez biztos nagyon frankó, és nem is nagyon új, de én nem engednék meg
magamnak a helyükben ilyen pongyolaságokat, mint
2NaHCO3 --> Na2CO3+CO2

A bal oldalon van ugye hidrogén is, az nem tűnik el. Ha meg keletkezik,
akkor bizony férfiasan be kell vallani, hogy táplálja az égést. :-)

De előtte is van olyan, hogy "fojtó hatás", amikor vmi kémiai reakcióhoz
oxigént használ fel. Az meg hát égés. :-) Persze nem kételkedek benne,
hogy összességében jó, de valamiért mégse terjedt el olyan mértékben,
amilyent megérdemelne, ha ez tényleg olyan jó lenne. Évekkel ezelőtt is
olvastam róla, vagy ugyanennek az oldalnak az elődjét nézegettem.

Emléxem is, ugyanezeket a videókat láttam.

A konyhai alkalmazás azért meggondolandó úgy, ahogy itt van. Elképzelem,
hogy pl a háziasszony nem megy el onnan, és épp elég ijedség neki, hogy
meggyulladt valami a tűzhelyen, próbál valamit tenni ellene, amikor a
képébe repülnek üvegszilánkok. Lehet, hogy még meg is vakul miatta. Igaz,
hogy a tűz el lesz oltva, de ha én választhatnék, hogy leégjen a ház, de
látó maradok, vagy el van oltva a tűz, de megvakulok, hát nem biztos, hogy
az utóbbit választanám.