[Epitesz-barkacs] elektromos jégolvasztó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 16., P, 02:27:29 CET

Moczik Gabor wrote:

> Nem nagyon melegedne, de különben se érne semmit. Egyrészt, minimum
> termikus kapcsolatban kéne lennie a csővel, különben egy évtized
> alatt se melegszik át, ha kiöntöd műgyantával akkor meg azért, mert
> azt a 20 kilót mind át kell melegítenie, másrészt 24V*10..15A az
> 24..36W teljesítmény. Nem tudom milyen hosszú csőbe kell (tolokapu

:-) Fáradt lehetsz, mert ez bizony 240-360W. Amúgy működne, de fontos
lenne, hogy ne legyen a csőben lévő kanóc sehol levegőben, mert akkor jól
szétolvad a pvc.

Ha vízben van, akkor jó nagy áramot is rá lehet küldeni, akár 15-20A-t is
a 0,5-ös vezetékre. De lehet, hogy nem az lenne a nyerő, hogy hagyni
megfagyni, aztán melegíteni nyomás alatt, mert amikor megindul a jég,
marha erők jönnek létre, és simán eltéphetik a kanócot.

Most látom, hogy 1 collos lenne a cső. Hát akkor inkább valami jóval
vastagabb huzal kéne bele. Mert a fenti mondjuk 1,3W-ot adna tíz
centinként, az nem valami sok.

Másik megoldást én már alkalmaztam: zománchuzalt lehet feltekerni a csőre,
és azt lehet árammal melegíteni. Én arra használtam folyamatos üzemben,
hogy volt egy olajkályha, és meguntam az állandó olaj betöltögetést, meg
amúgy is elég büdös lett tőle a szobában. Ezért a házikó mögé csináltam
betonból hordótartókat, és két hordót vizszintesen elhelyeztem úgy, hogy
az olajkályhába direkt bekötöttem mindkettőből az olajat asszem 8mm külső
átmérőjű rézcsővel. Még egy elzáró szerkezetet is fabrikáltam hozzá, az
egész jó lett. Semmi műanyag, tiszta fém.

Na de jöttek a hidegek, és kásásodni kezdett az olaj, nem ment át a
csövön. Ekkor jött a melegítés... előbb utóbb eszembe jutott ez a módszer,
és tök bevált.