[Epitesz-barkacs] elektromos jégolvasztó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 17., Szo, 15:12:09 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha volna ilyen "fűtőolaj" ma még, ami így "ikrásodna"
> az olvadási(fagyási) hőfok alapján be lehetne azonosítani,

Tök meglepett, hogy paraffin alatt mit is kell érteni:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Paraffin

Pedig azt hittem, hogy kapok infót a szénlánc hosszáról, meg az
olvadáspontról.
Végülis kaptam, csak attól függ, hogy a fenti linken belül melyik
értelmezést vesszük. Az biztos, hogy amit a fűtőolajban láttam, az csak
nulla alatti hőfokon vált ki.

Ezt találtam valahol (alant). A dodekán olvadáspontját még megtaláltam,
az -9,6 fok, tehát még ennél is nagyobb szénláncú anyagnak kellett benne
lennie.
Úgy tűnik, hogy az adatok némileg ellentmondók.
Az is megtalálható, hogy melyik tartomány a petróleum, a kerozin...

Metán      CH4     -182,5
Etán     C2H6     -182,76
Propán     C3H8     -187,6
Bután     C4H10      -138