[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 20., K, 12:58:57 CET

Palasik Sandor wrote:

> Egy sima fotodióda lineáris több nagyságrenden keresztül. Ha abszolút
> fényáramot nem is tudsz vele mérni kalibrálás nélkül, arányokat tutira
> lehet. Nem rémlik, hogy melyik, de van olyan, ami látható fényre van
> szűrve.

Hát lehet. Ezt is úgy kéne kipróbálni, hogy egy fénycső vs 2 fénycső,
illetve talán több fénycső is, és ha rendre 2-szeres, 3-szoros... fényt
mér, akkor tényleg jó.

Régi fénycsöveim vannak, lehet, hogy azokkal kipróbálom, vagy akár kompakt
fénycsövekkel.

Nna ki is próbáltam, mert épp van látható fényre érzékeny fotodiódám.
Egyelőre csak az volt a próba, hogy adott távolságon x mV, dupla
távolságon valamivel x/2 mV fölött jött ki kb. Vagyis linearitásról szó
sincs, mert dupla távon negyedakkora a fényáram, de azért összevetésre
tényleg alkalmasnak tűnik. Köszi az ötletet.