[Epitesz-barkacs] lámpakidurranás ellen

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 21., Sze, 20:19:25 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy másik listán hallottam:

Ez így biztos hülyeség. Ha belenézel egy foglalatba, látni fogod, hogy egy
10Ft-os nagyságú valami totál zárlatot tud okozni, de ha nem, mert a
pereménél szigetelt, akkor is elnyomja a francba az oldalsó elektródát,
ami a lámpa külső fém részéhez nyomódna.

Az elv amúgy működhet minden további nélkül. Akár máshova, pl bele a
lámpába a foglalat elé lehetne rakni valami melegtűrő helyre egy NTK
ellenállást.

Én próbálkoztam korábban 100-as izzó elé rakott elllenállással, de csak
picit jött be. Amikor az izzó elszállt, miközben ugye ívet húz a két
szarva között, akkor nem lett nagy jelenség, de az 5W-os ellenállás bizony
csodásan elszakadt. Jó, ez csak 22 ohm volt.

Szerintem az NTK csak a bekapcsoláskor elszálló izzók problémáját oldja
meg. Igaz, hogy javarészt ekkor szállnak el.