[Epitesz-barkacs] sugarzo futes 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 22., Cs, 13:48:15 CET

vajk fekete wrote:
> en egettem lombot porszivoval. nagyon durva. hordo+valami nagy
> ventillator szerintem elegetne a hordot.

Á, bírja az! Én csináltam, igaz, nem olyan nagy ventillátorral, kb 25
centis lehetett, de nagyon ütős volt. Alig győztem bele hordani a
dolgokat, és alig maradt valami hamu. Na persze akkora erejű volt a láng,
hogy néha pernye is szállt felfelé. Ha került bele üveg, az szépen
megolvadt, de fém is. Viszont nem volt füst, az is elégett, látható volt,
amikor a füst is begyullad az elején.

A hordónak persze vörösen izzott az oldala. Ezért kellemetlen volt a
közelébe menni, de több ilyen égetést is kibírt.

Úgy csináltam, hogy csákánnyal kilyuggattam az alját, téglákra raktam a
hordót, alá vezettem a levegőt egy eternit csővel, és körberaktam homokkal
vagy sóderrel úgy, hogy a betolt levegő a lyukakon mehessen csak tovább
zömmel.

Korábban úgy is próbáltam, hogy a hordó oldalát lyukasztottam ki az
eternit cső számára, de az nem volt olyan jó, mert oldalt nem égett el
rendesen a holmi.