[Epitesz-barkacs] muanyagalapu tapetaragaszto?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Jan. 22., Cs, 14:39:03 CET

a penolaj az persze lenolaj.

vajk

________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Thursday, 22 January, 2009 14:29:51
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] muanyagalapu tapetaragaszto?

vajk fekete wrote:
> nemtudom hogy van-e nemvizes diszperzio, de elso blikkre ugy tunik a
> viztol diszperzios.

Maga az elv, hogy diszperzió, nem jelenti, hogy vízhez köze van. A lényeg, hogy kétféle oldószer van, vagy inkább úgy mondom, hogy az egyik anyag nem oldódik a másikban, viszont úgy elkeverik, hogy az egyik anyag a másikban apró cseppek formájában van jelen, szemre egységesnek tűnik.

használok egy festéket, az a neve, hogy futura akármi. Úgy tűnik, hogy ez is valami diszperziós móka. Az alapoldószere lakkbenzin, ami hamar eltávozik és a festék porszáraz lesz, de még elégé nem áll ellen mechanikai hatásnak. Ez lezajlik néhány óra alatt, és a festék pl nitróval leszedhető. Aztán napokig tartó folyamat kezdődik, aminek a végén a festék valahogy átalakul, és már nem szedhető le nitróval.

> ezek mind muanyagok, a kotesuk polimerizacio. az a kerdes, hogyan
> oldod meg, hogy a flakonban ne polimerizalodjon.

Nem én oldom meg, ez a lakkbenzines diszperziós móka megakadályozza, úgy tűnik.

> vannak, amiknek viz vagy levego kell a polimerizaciojahoz, amig
> ezektolelzarod, nem polimerizalodik. ilyen pl a penolaj, vagy a
> poliuretan cuccok egy resze

Penolaj? Az meg mi? Tollba kell tenni, és lehet vele lemoshatatlanul írni?

> vannak, amiket feloldunk valamiben, es az oldoszer akadalyozza a
> polimerizaciot. ha az elparolog, akkor indul a folyamat. ilyenek a
> mindenfele oldoszeres lakkok, festekek

Hát akkor lehet, hogy csak erről van szó, de mivel a lakkbenzin kipárolgása után is van szaga, méghozzá másféle szaga, gondoltam, hogy ekkor egy másféle oldószer távozik belőle. Aztán lehet, hogy ez hülyeség.

Mindenesetre el tudok képzelni másfajta diszperziót is, mint vizeset. Az egyetlen kritérium, hogy a két oldószer ne oldódjon egymásban, ne tudjanak elegyedni.