[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 23., P, 16:26:50 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha nem vályogház lenne, akkor is alapozási problémát gondolnék, és
> ferde falrepedésre gyanakszom

Persze, én csak azért írtam vályogházat, mert abban láttam ilyen
jelenséget, de olyan durvát, hogy szerintem sokan el se tudnák képzelni.
Ha kiömölne egy vödör víz bárhol, az a falaknál landolt volna.

Az a ház már le van bontva, mert életveszélyessé nyilvánította a helyi
önkorm, és meghalt a tulaja, szóval az utódok bonttatták le. Nagyon vizes
helység, gyakoriak az áradások, magas talajvíz, és bizony akkoriban,
amikor épült, nem foglalkoztak annyira az alapozással. Még a fal se nagyon
repedezett korábban, 1:1-ben süllyedt az egész ház. :-) Persze a
padlószintek bent a falaktól távolabb maradtak. Ha valami erősebb anyagból
épült volna az egész, netán monolit, akkor idővel az ablakpárkányok
kerültek volna járdaszintre. :-)